головна сторінка
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
·
Базовий компонент
дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні,
затверджено сьогодні, 12 січня 2021 року. Відповідний наказ розміщено на сайті Міністерства освіти і науки
України. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти
з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої
освіти.
«Дошкільна освіта є
невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти – стартовою платформою
особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення
якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності
міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної
педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної
відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших
професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку»,
– зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Вимоги до обов’язкових
результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими
освітніми напрямами:
· особистість дитини;
· дитина в сенсорно-пізнавальному просторі;
· дитина в природному довкіллі;
· гра дитини;
· дитина в соціумі;
· мовлення дитини;
· дитина у світі мистецтва.
Виконання вимог
Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей,
індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для
кожної дитини формі.
Державний стандарт
дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти,
напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних
видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини
старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути
досягнуті.
Оновлений документ
заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової
освіти.
Ключові компетентності
Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової
освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в
природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі
мистецтва» – мистецькою та технологічною.
Наступність між дошкільною
та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є
спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та
ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку,
критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в
колективі.
Громадське обговорення
проєкту Базового компонента дошкільної освіти відбувалося з 10 до 26 листопада
2020 року. За цей період надійшло 27 звернень із пропозиціями щодо змісту
проєкту, з урахуванням яких було внесено зміни до структури Стандарту,
доопрацьовано зміст освітніх напрямів, удосконалено вступну частину та умови
реалізації Стандарту. Колегія Міністерства освіти і науки України схвалила нову
редакцію Базового компонента дошкільної освіти 21 грудня 2020 року.
Базовий компонент
дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до
якісного дошкілля в Україні.
Коментарі
Дописати коментар